Zajęcie Egzekucyjne

Zajęcie egzekucyjne polega na ograniczeniu możliwości swobodnego korzystania przez dłużnika z jego majątku, aby zmusić go do spełnienia zobowiązania wobec wierzyciela. Jest to kluczowy element każdego postępowania egzekucyjnego, który ma na celu wyegzekwowanie należności.

 

„Świadczenia zwolnione spod egzekucji”  nie są zaliczane do kwoty wolnej.

Świadczenia zwolnione spod egzekucji to te, na które zgodzi się organ egzekucyjny, i te, o których mówią ustawy, m.in.:

  • ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji: art. 10 ust. 4
  • Kodeks postępowania cywilnego: art. 833 ust. 6, art. 833 ust. 7.

 Zwolnione z zajęcia są między innymi:

  • świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
  • renta alimentacyjna,
  • świadczenia rodzinne,
  • dodatki rodzinne, pielęgnacyjne, porodowe i dla sierot zupełnych,
  • świadczenia wychowawcze (Rodzina 800+, Dobry start),
  • świadczenia z pomocy społecznej,
  • niektóre świadczenia, które dotyczą SARS-CoV-2 (postojowe, opieki zdrowotnej wypłacane przez NFZ i wsparcie finansowe wypłacane przez Polski Fundusz Rozwoju).

 Ważne! 

Na korzystanie z emerytury, renty i zasiłku dla bezrobotnych czy też zaliczek z dopłat bezpośrednich od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Organ egzekucyjny musi wyrazić zgodę, bez niej nie możesz swobodnie dysponować pieniędzmi z tych wpływów.

Jeżeli na Twój rachunek wpływają alimenty, dostarcz do banku wyrok sądu. Najlepiej, aby w tytule przelewu, który wpływa na Twój rachunek znalazło się imię i nazwisko dziecka oraz zapis „Alimenty”.

Gdy na Twój rachunek wpływają pieniądze tytułem alimenty:

  • z innego konta w BS w Węgorzewie (przelew wewnętrzny),
  • przelewem natychmiastowym

Prosimy powiadom nas gdy otrzymasz taki przelew, zwolnimy je wtedy do wypłaty.

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta bankomatowa?

Niezwłocznie zgłoś taką sytuację telefonicznie: (+48) 828-828-828 lub (+48) 86 215 50 50 czy też osobiście w dowolnej jednostce Banku Polskiej Spółdzielczości lub Banku Spółdzielczego. Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane od momentu zgłoszenia zastrzeżenia karty.