Informacje

11 kwietnia 2024

Wybierasz się w podróż zagraniczną? Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.
W niektórych rejonach świata mogą występować

...
27 marca 2024

Trwa Rok Edukacji Ekonomicznej. W ramach projektu edukacyjnego „KZBS, czyli kształć się z bankiem spółdzielczym” przekazujemy Państwu kolejne grafiki edukacyjne.

...

8 marca 2024

Rozporządzenie BMR to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1011 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie indeksów stosowanych jako wskaźniki referencyjne w instrumentach finansowych i umowach

...
6 marca 2024

Uwaga !!! Oszuści dzwonią z numerów podszywających się pod banki lub inne instytucje zaufania publicznego. Spoofing czyli fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki lub inne instytucje

...
1 marca 2024

Od dnia 01-03-2024 r. ruszyła kolejna edycja loterii "Spłacamy Twój Kredyt" w której można wziąć udział  do dnia 30-11-2024 r. Każdy Klient który podpisze umowę na jeden z Produktów promocyjnych, tj. na: kredyt

...
23 listopada 2023

{loadmoduleid 418}
Aplikacja dla najmłodszych która daje możliwość uczenia się, pod nadzorem rodzica, świadomego oszczędzania i zarządzania gromadzonymi pieniędzmi oraz

...

Zagubiony/skradziony portfel, karty płatnicze, dokumenty,  smartphone 
Co robić?

Kiedy zgubisz portfel, kartę płatniczą, dokumenty, smartphone lub podejrzewasz, że ktoś Ci je ukradł, możesz stracić nie tylko gotówkę, która w nim była. Trzeba działać szybko, bo zagrożone są Twoje pieniądze na kontach w banku oraz dane osobowe, którymi przestępcy mogą się posłużyć np. w celu wyłudzenia kredytu lub pożyczki. Co robić w takiej sytuacji?
Nie panikuj, zadzwoń lub przyjdź do banku i zgłoś sprawę!
Zastrzeżenia kart dla Klientów 
•    801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
•    (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
•    (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)
•    faks (+48) 86 215 50 51

1. Jeśli w portfelu były karty bankowe (debetowe, kredytowe, przedpłacone) – zastrzeż je lub zablokuj czasowo. Możesz to zrobić w telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Banku, przez swoja Bankowość Internetową,  w Aplikacji Mobilnej „Nasz Bank”  lub podczas wizyty w oddziale. 

Zastrzeżenie i zablokowanie karty działa także w przypadku płatności mobilnych.
Nie musisz osobno wyłączać płatności w telefonie czy zegarku sportowym.

Z karty zastrzeżonej lub zablokowanej nikt nie wypłaci pieniędzy w bankomacie, ani nie dokona nią zakupów. Nie pobiorą się również płatności abonamentowe, jeśli Twoja karta jest podpięta do usług lub serwisów. 

2. Jeśli w portfelu miałeś dokumenty – dowód osobisty, książeczkę wojskową, kartę pobytu cudzoziemca, czy paszport – koniecznie i jak najszybciej musisz je zastrzec! Zrobisz to w Oddziale Banku lub dzwoniąc na Infolinię. Jeśli tego nie zrobisz, możesz ponieść bardzo poważne konsekwencje np. ktoś w Twoim imieniu może zawrzeć umowę pożyczki na wysoką kwotę, którą to Ty będziesz musiał spłacić. 

Pamiętaj zgubienie lub kradzież dokumentu tożsamości może rodzić groźne konsekwencje!

Dokumenty można zastrzegać we wszystkich placówkach bankowych. Jeśli zatem właśnie straciłeś portfel, nie musisz szukać Oddziału Banku, wejdź do tego banku, który jest najbliżej. 
Zastrzeżony dokument natychmiast trafi do Ogólnopolskiego Rejestru Dokumentów Zastrzeżonych, w którym potwierdzane są dane wszystkich osób podpisujących umowy bankowe.

Prawo jazdy nie jest dokumentem tożsamości (to znaczy, że nikt nie może się nim posłużyć do zawarcia umowy), pełni jednak funkcję pomocniczą i potwierdza, że dana osoba ma uprawnienia do kierowania określonymi pojazdami. Jeśli utracisz prawo jazdy nie musisz go zastrzegać, powinieneś natomiast zgłosić się do Twojego urzędu gminy o wydanie nowego dokumentu.

3. Jeśli padłeś ofiarą kradzieży, zgłoś sprawę na Policji. Po złożeniu zeznania otrzymasz dokument, który może się okazać pomocny w sytuacji, gdy Twoje dane zostaną wykorzystane w działalności przestępczej.

4. Przy kompletowaniu nowego portfela warto pamiętać, że większość spraw urzędowych możesz załatwić online, posługując się mojeID i Profilem Zaufanym.

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta bankomatowa?

Niezwłocznie zgłoś taką sytuację telefonicznie: (+48) 828-828-828 lub (+48) 86 215 50 50 czy też osobiście w dowolnej jednostce Banku Polskiej Spółdzielczości lub Banku Spółdzielczego. Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane od momentu zgłoszenia zastrzeżenia karty.