Aktualności
Odroczenie spłaty kredytu
Informujemy, że o zawieszenie spłat rat kredytu mogą ubiegać się również Klienci instytucjonalni na zasadach określonych we wniosku, który można pobrać tutaj lub w sekcji Do pobrania na dole strony.
Komunikat
Szanowni Państwo,
w trosce o zdrowie Państwa i naszych pracowników pomiędzy godz. 10.00 a 12.00 w placówkach naszego banku obsługujemy tylko osoby powyżej 65 roku życia. W tym czasie nie będziemy obsługiwać pozostałych klientów. Osoby poniżej 65 roku życia zapraszamy w pozostałych godzinach pracy naszych placówek. Wewnątrz placówki może przebywać maksymalnie 2 Klientów. Prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów od pozostałych Klientów. Zachęcamy do ograniczenia wizyt w placówkach Banku i wykonywania przelewów oraz innych operacji bankowych
w domu z użyciem bankowości internetowej.
Z poważaniem
Zarząd
Banku Spółdzielczego
w Węgorzewie
Wakacje kredytowe
Odroczenie spłat rat kapitałowych
Jeśli z powodu epidemii koronawirusa macie Państwo trudności ze spłatą swoich kredytów gotówkowych lub hipotecznych, Bank Spółdzielczy w Węgorzewie oferuje możliwość odłożenia spłaty kredytów na późniejszy termin poprzez tzw. "wakacje kredytowe". Poniżej szczegóły:
- "Wakacje kredytowe" oznaczają zawieszenie spłaty części kapitałowej raty. Oznacza to, że nadal będą Państwo musieli spłacać co miesiąc odsetki.
- W przypadku zastosowania wakacji kredytowych nie jest wydłużany okres kredytowania tj. okres spłaty kredytu pozostaje bez zmian, natomiast wysokość pozostałych do spłaty rat kapitałowo-odsetkowych przypadających po okresie trwania wakacji kredytowych ulega odpowiedniemu zwiększeniu. Z wakacji kredytowych może skorzystać Klient u którego kredyty są spłacane terminowo tj.: nie mają opóźnień w spłacie na dzień realizacji wniosku.
- Istnieje możliwość zawieszenia spłaty rat kapitałowych – do maksymalnie 3 miesięcy , pod warunkiem złożenia wniosku o wakacje kredytowe.
- Za zawieszenie spłaty Bank nie pobiera żadnej dodatkowej opłaty.
- Kredytobiorca może złożyć wniosek poprzez:
- system bankowości elektronicznej - Internet Banking, zakładka "Wnioski", przycisk "Złóż wniosek";
- wysłanie wydrukowanego i podpisanego wniosku do Banku na adres: Bank Spółdzielczy w Węgorzewie ul. Pionierów 27, 11-600 Węgorzewo (wniosek do pobrania na naszej stronie www.bswegorzewo.pl w zakładce "Do pobrania" na dole strony),
- przesłanie skanu podpisanego wniosku drogą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. (wniosek do pobrania na naszej stronie www.bswegorzewo.pl w zakładce "Do pobrania" na dole strony).
- Skorzystanie z wakacji kredytowych nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy.
- Wniosek należy złożyć nie później niż 7 dni roboczych przed terminem spłaty raty – niedotrzymanie tego terminu spowoduje zawieszenie spłaty raty dopiero w kolejnym miesiącu.
- We wniosku należy uzasadnić, w jaki sposób epidemia wpłynęła na zmniejszenie Państwa dochodu. Wniosek nie wymaga konieczności składania dodatkowych dokumentów ani zaświadczeń.
- Do czasu otrzymania potwierdzenia z Banku o przyjęciu i realizacji wniosku Kredytobiorca jest zobowiązany do spłaty raty kapitałowo-odsetkowej wg. aktualnego harmonogramu.
- Każdy wniosek jest rozpatrywany indywidualnie, bez zbędnej zwłoki . Analiza i realizacja wniosków kredytowych, ze względu na ich dużą liczbę może potrwać kilka dni, prosimy więc o cierpliwość i wyrozumiałość.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku otrzymacie Państwo nowy harmonogram spłat w ciągu 14 dni.
Ograniczenia przyjmowania klientów w centrali
Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, w związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce koronawirusa, podjęliśmy decyzję o czasowym przeniesieniu od dnia 23.03.2020 r. do odwołania OBSŁUGI KLIENTÓW z Centrali Banku przy ul. Pionierów 27 do filii naszego Bankuznajdujących się w Węgorzewie w następującym zakresie:
- Filia 1 w Węgorzewie (ul. Zamkowa 14) - Obsługa kasowa i depozytowa;
- Filia 3 w Węgorzewie (ul. Przesiedleńcza 1/3) – Obsługa kasowa, depozytowa oraz kredytowa.
Pozostałe Oddziały Banku na dzień dzisiejszy pracują bez zmian.
Decyzja ma charakter prewencyjny oraz ma na celu ograniczenie kontaktu klientów oraz pracowników niezwiązanych z bezpośrednią obsługą klienta, natomiast odpowiedzialnych za zapewnienie ciągłej i niezakłóconej pracy naszego Banku.
Mamy nadzieję, że zrozumieją Państwo nadzwyczajne okoliczności, z których wynika nasza decyzja.
Ostrzeżenie
Uwaga na wyłudzenia „na koronawirusa”
Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.
Jak działają oszuści?
- Używają komunikatów i fałszywych informacji związanych z epidemią koronawirusa. Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne.
- Wysyłają wiadomości SMS, w których zawarte są linki prowadzące do fałszywych stron. Celem tego jest wyłudzanie loginów i haseł do bankowości internetowej, a także kodów autoryzacyjnych dających możliwość zatwierdzenia przelewów na rachunek przestępców. W niektórych przypadkach linki mogą prowadzić do stron zawierających złośliwy kod powodujący przejęcie urządzenia klienta, na którym otrzymał wiadomość. Powołują się na działania Rządu, Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) lub powszechną akcję szczepień ochronnych.
- Przejmują konta np. na Facebooku, a następnie proszą naszych znajomych o przelanie pieniędzy powołując się na swoją nagłą trudną sytuację
Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.
Pamiętaj, że:
- jedynymi i prawdziwymi źródłami informacji są komunikaty przekazywane przez służby lub/i zamieszczane na oficjalnych stronach internetowych. Na bieżąco komunikaty przekazują również przedstawiciele władz państwowych
- sprawdź w pasku przeglądarki, czy adres internetowy, na który się logujesz do bankowości internetowej, zgadza się z adresem strony Twojego banku. Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym swój bank
- zawsze czytaj bardzo uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym.
Więcej informacji o wyłudzeniach na stronie Związku Banków Polskich pod linkiem:
Zmiana czasu pracy kas w Węgorzewie
UWAGA !
ZMIANA CZASU PRACY KAS
Zarząd Banku Spółdzielczego w Węgorzewie w związku ze zwiększonym ryzykiem zakażenia wirusem COVID-19 począwszy od dnia 16.03.2020 r. zmienia godziny pracy kas w placówkach w Węgorzewie:
Centrala Banku (ul. Pionierów 27)
Filia 1(ul. Zamkowa 14)
Filia 3(ul. Przesiedleńcza 1/3)
kasy czynne będą w godzinach
7:00-14:30.
Zarząd
Banku Spółdzielczego
w Węgorzewie